کار فرهنگی

آنچه در مورد فرهنگ و کار فرهنگی یاد گرفته ام

کار فرهنگی

آنچه در مورد فرهنگ و کار فرهنگی یاد گرفته ام

کار فرهنگی
دسته بندی برگ های این دفتر
بایگانی این دفتر
آخرین برگ های این دفتر
آخرین دست نوشته های شما

در این صفحه، نکاتی رو که از پست ها یا نظرات دوستان به نظرم مهم میاد، یادداشت برداری می کنم. کم کم بر این نکات اضافه خواهد شد:

ü      «کار فرهنگی» ینی هر کاری که فکر آدم ها رو ارتقا بده.

ü      یکی از اصلی ترین مشکلات و معضلات در حوزه کار فرهنگی، اینه که فعالین یا مسئولین فرهنگی به جای انجام حقیقی یه کار فرهنگی، توهم می زنن که دارن کار فرهنگی می کنن!

ü      وقتی هدف مشخص نباشه، دچار توهم فرهنگی می شیم و تا جایی پیش می ریم که وسیله تبدیل به هدف می شه.

ü      داشتن هدفِ مشخص و معین ، همراه با ارزیابی نتایج و تطبیق اون با شاخص های نشأت گرفته از هدف، مهم ترین راهکار برای جلوگیری از توهم در عرصه ی فعالیت فرهنگیه.

ü      قطعاً هر هدایتی از جانب خداست اما وظیفه فعال فرهنگی هم اینه که هر کاری که از دستش بربیاد انجام بده که بتونه توفیق واسطه شدن برای هدایت رو پیدا کنه. در نتیجه باید تا جایی که می تونه از فکر و عقلش استفاده کنه که چه جوری می تونه "بیشترین اثرگذاری" رو داشته باشه. ائمه و اولیای خدا و شهدا کار خودشونو می کنن ولی مطمئناً انتظاری که از ما می ره اینه که بتونیم معارفشونو گسترش بدیم به جای اینکه فقط راه زیارتشونو میسر کنیم.

دست نوشته ها (۰)

هیچ دست نوشته ای هنوز ثبت نشده است

ارسال دست نوشته

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">